Vragen van klanten

Klik op een van de onderstaande balken voor meer info.

over de lampen Over de lampen

Waar wordt de lamp gemaakt?

Onze lampen worden handgemaakt in onze studio in Den Haag in Nederland.


Van welk materiaal is de lamp gemaakt?

De lampen zijn gemaakt van FSC gecertificeerd papier van het type Butterfly met een hoge kwaliteit, waardoor de kleur van het papier langer goed blijft.


Wat krijg ik bij de lamp?

Alle lampen worden geleverd met een wit plastic plafondkapje en een textiel snoer met porseleinen fitting. De verschillende snoerkleuren kunt u hier vinden.


Wat voor plafondkapje zit er bij de lamp?

Een standaard wit plastic plafondkapje. Tegen meerprijs kunt u er ook een gevouwen Kroonuppe plafondkapje bij krijgen. Een link naar de gevouwen Kroonuppe kunt u hier vinden.


Is de binnenkant van de lamp hetzelfde als de buitenkant?

Ja, behalve bij de Gradient Moth & de Tas-Ka Moth, daar zit er alleen een print aan de buitenkant en is de binnenkant wit.


Kan ik de lampen in de badkamer hangen?

We raden het af om onze lampen in een vochtige ruimte te hangen. Het blijft papier en door de vochtigheid zal het papier sneller beschadigen.


Hoe kan ik de lampen schoonmaken?

De lampen zijn gemakkelijk schoon te maken door middel van het wegblazen van stof, het gebruik van een plumeau, een stofzuiger op een hele lage stand of een kruimeldief. Gebruik nooit een vochtige doek voor het schoonmaken, dit zal het papier kunnen beschadigen.

licht Licht

Wat voor soort licht geeft de lamp?

De kleur van het licht wat door de lamp schijnt hangt af van de kleur. Iedere kleur papier doet iets anders met het licht. De groentinten laten groen licht door, de geeltinten een gelige gloed en de roze een licht roze gloed. De witte lampen en de Gradient lampen laten wit licht door. Lampen waarbij alleen het licht naar beneden schijnt, zijn de kleuren bruin en grijs.


Geeft de lamp alleen licht naar beneden of in alle richtingen?

De richting van het licht hangt af van de kleur. De kleuren bruin en grijs geven alleen licht naar beneden. Alle andere kleuren geven licht in alle richtingen. De groentinten laten iets minder licht door dan de geeltinten en dan roze en wit.


Wat voor soort lampje kan ik gebruiken in combinatie met de lamp?

Wij adviseren om altijd LED lampjes of spaarlampen te gebruiken met een maximum van 11 Watt. Een spaarlamp van 11 Watt is te vergelijken met een gloeilamp van 60 Watt. Het lampje dient E27 te zijn. Hieronder kunt u per model zien welke lampjes wij aanraden.


Welk lampje kan ik het beste voor de Moth lamp gebruiken?

Voor de Moth lamp adviseren wij een LED kogellamp te gebruiken. Een kogellamp is kleiner dan een peertje en komt daarom niet onder de lamp vandaan. Voorbeelden van LED kogellampen die wij aanraden kunt u hieronder vinden:

Philips LED kogellamp:

Ikea LEDARE kogellamp:


Welk lampje kan ik het beste voor de Chestnut, Moth XL of Signature lamp gebruiken?

Voor de Chestnut lamp kunt u LED peertjes of spaarlampen gebruiken tot een maximum van 11 Watt. Deze lampjes kunt u in elke supermarkt vinden.

elektra Elektra

Wat voor bedrading heeft de lamp?

Alle lampen (behalve de Klimoppe wallfixtures) beschikken over een plafond aansluiting met kroonsteentje. De Klimoppe wallfixtures beschikken over een EU stekker met een schakelaar. Buiten de EU kunnen de Klimoppe snoeren gebruikt worden in combinatie met een travel adapter.


Is het moeilijk om de lamp te installeren?

Onze lampen zijn makkelijk aan te sluiten door middel van het opendraaien van de schroefjes in het kroonsteentje en de bedrading uit het plafond tussen deze schroefjes dicht te draaien. Door middel van een haak in het plafond te bevestigen blijft het plastic plafondkapje goed hangen. Met het gebruik van een Kroonuppe is er geen haak nodig.

Klik hier voor de handleiding hoe u de lamp kunt ophangen.


Kan ik het snoer op de gewenste lengte hangen zonder dat ik het hoef in te korten?

Ja dit kan door het snoer in het plastic plafond kapje te verwerken. Klik hier voor een handleiding hoe u dit kunt doen.

Bij het gebruik van de Kroonuppe moet het snoer wel worden ingekort naar de gewenste lengte.


Kan ik de lampen zonder de elektra bestellen?

Ja dat kan. In dat geval betaalt u niet voor de elektra. U kunt daarvoor de optie 'geen snoer' aanklikken.


Kan ik de lamp krijgen met een snoer met een stekker eraan?

Dit kan tegen een meerprijs van 10 euro. Wij leveren dan een snoerset met schakelaar en stekker bij de lamp. U kunt er ook voor kiezen om alleen de lamp te kopen zonder de elektra. Gebruik hiervoor de coupon code NOWIRE die u 20% korting geeft.

Voor klanten buiten de EU is een travel adapter nodig om deze stekker te kunnen gebruiken.


Kan ik elektra voor in de Verenigde Staten krijgen?

Bestellingen naar de VS worden door ons van een VS fitting voorzien. Alleen de Klimoppe snoeren hebben een EU stekker. Deze stekker kunnen wij niet vervangen door een VS stekker. In dat geval heeft u een travel adapter nodig om deze stekker te kunnen gebruiken. U kunt hier een voorbeeld van een travel adapter vinden.

U kunt er ook voor kiezen om alleen de lamp te kopen zonder de elektra. U kunt daarvoor de optie 'geen snoer' aanklikken. Losse VS snoeren kunnen besteld worden bij leveranciers als www.colorcord.com.


Kan ik ook alleen de snoeren bestellen?

Dit kan. De prijs per snoerset is 25 euro. Indien voorradig kunnen wij deze snoerset direct versturen. Indien niet op voorraad is er een levertijd van ongeveer 6 weken.

betaling Betaling

Welke betaalmethodes gebruiken jullie?

U kunt uw bestelling betalen via iDEAL, Paypal, Sofort, creditcard of bank overschrijving.


Het betalen lukt niet / het lukt niet om te bestellen via de webshop.

Als u de bestelling en uw adresgegevens kunt e-mailen naar info@studiosnowpuppe.nl dan maken wij uw bestelling aan en ontvangt u een factuur van ons. Met deze factuur kunt u via betaalmethodes betalen.


Ik heb geen email met een bevestiging van mijn bestelling gekregen

Stuur een email naar info@studiosnowpuppe.nl dan versturen wij de bevestiging naar u toe.

bezorging Bezorging en verzendkosten

Versturen jullie naar waar ik woon?

Wij versturen bestellingen wereldwijd en maken gebruik van een Track & Trace link.


Wat is de levertijd?

Een geschatte levertijd van de bestelling per land kunt u hier bekijken.

Voor bestellingen die verzonden worden naar Noorwegen, Zwitserland of landen buiten Europa (vooral de Verenigde Staten en Australië) kan er soms een langere levertijd zijn. Dit komt doordat het pakket de douane passeert en door hen apart gehouden kan worden ter controle van de inhoud. De douane van deze landen mag het pakket wettelijk 30 dagen vasthouden en helaas hebben wij hier geen enkele controle over.


Kan er sneller geleverd worden?

Het is mogelijk om te kiezen voor een spoedverzending. Hier zijn hogere kosten aan verbonden. Het aanvragen van spoedverzending kunt u doen door info@studiosnowpuppe.nl te mailen. Wij zullen dan een schatting maken van de kosten voor deze spoedverzending.

Voor meer informatie over de bezorgkosten kunt u hier klikken.


Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, waar kan ik het pakket volgen?

Via de Track & Trace link van Post NL die wij u toe sturen wanneer wij uw bestelling verzenden kunt u uw pakket volgen. Voor meer informatie kunt u mailen naar info@studiosnowpuppe.nl.

Buitenlandse bestellingen:
Voor gedetailleerde informatie over de status van uw pakket kunt u naar de website www.internationalparceltracking.com gaan.


Ik moest douanekosten betalen, kan ik die terugvragen?

Nee, u bent zelf verantwoordelijk voor de mogelijke douanekosten.


Wat voor verpakking wordt gebruikt voor het versturen?

De lampen worden in een hele stevige kartonnen doos vervoerd, waarbij de fitting en het snoer in de doos worden vast gezet.

custom Custom order / lamp samenstellen

Ik wil de lamp in een andere kleur.

Dit kan eventueel. Soms kunnen we enkele vellen in een andere kleur laten bijmaken bij onze leverancier. Stuur een email naar info@studiosnowpuppe.nl voor de mogelijkheden.

Voor bestellingen van minstens 100 lampen kunnen er altijd andere kleuren besteld worden.


Ik wil de lamp in een andere maat.

Van sommige modellen hebben wij ook een groter formaat beschikbaar. Voor andere afmetingen kunt u een email sturen naar info@studiosnowpuppe.nl voor de mogelijkheden.

Voor bestelling van minstens 100 lampen kunnen wij altijd andere afmetingen maken.


Ik wil een langer snoer of een kleur die niet op jullie website staat.

Dit kan tegen een meerprijs. Hiervoor geldt echter een levertijd van ongeveer 6 weken, omdat wij dit bij onze leverancier moeten bestellen.


Kan ik de lamp Klimoppe bestellen met een andere kleur Chestnut of Moth?

Ja dit kan. Iedere kleur van elk model kan met de Klimoppe gecombineerd worden. Op de webshop kun je alle opties kiezen.

retour Retourneren en ruilen

Ik vind de lamp te klein kan ik deze ruilen voor een groter model?

Ja, u kunt de lamp ruilen voor een groter model. U betaalt dan het verschil in prijs.


De lamp voldoet niet aan mijn verwachtingen, kan ik deze terugsturen?

Ja, dit kan. Wij willen wel vragen of u niet liever de lamp wilt omruilen voor ander model of kleur. Als u de lamp wilt retourneren storten wij het aankoopbedrag terug.


Ik wil de lamp retourneren, naar welk adres kan ik dit sturen?

Ik wil de lamp retourneren, naar welk adres kan ik dit sturen? Onze studio bevindt zich in Den Haag in Nederland. Stuur een email naar info@studiosnowpuppe.nl voor het exacte adres waarnaar u het pakket kunt sturen.

schade Problemen en schade

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, waar kan ik het pakket volgen?

Via de Track & Trace link van Post NL die wij u toe sturen wanneer wij uw bestelling verzenden kunt u uw pakket volgen. Voor meer informatie kunt u mailen naar info@studiosnowpuppe.nl.

Buitenlandse bestellingen:

Voor gedetailleerde informatie over de status van uw pakket kunt u naar de website www.internationalparceltracking.com gaan.

Voor bestellingen die verzonden worden naar Noorwegen, Zwitserland of landen buiten Europa (vooral de Verenigde Staten en Australië) kan er soms een langere levertijd zijn. Dit komt doordat het pakket de douane passeert en door hen apart gehouden kan worden ter controle van de inhoud. De douane van deze landen mag het pakket wettelijk 30 dagen vasthouden en helaas hebben wij hier geen enkele controle over.


Er is iets beschadigd aan mijn lamp, wat moet ik doen?

Maak a.u.b. een foto van de schade en dan vervangen wij het beschadigde onderdeel. Indien de lamp tijdens de verzending is beschadigd zullen wij een nieuwe lamp versturen.

waar Waar vind ik jullie?

Zijn er winkels bij mij in de buurt waar ik de lamp kan bekijken?

Een link naar onze verkooppunten kunt u hier vinden.


Kan ik bij jullie langskomen?

Ja, op woensdagen hebben we meestal ruimte. Maak van te voren een afspraak via info@studiosnowpuppe.nl.


Geven jullie ook workshops?

Af en toe organiseren wij workshops. Om te zien of er binnenkort weer een workshop aankomt, kun je kijken op de pagina 'Snowpuppe on tour'. Of stuur een email.

Google+